כאבים בברך

הברכיים הן איבר מועד לפגיעה ופציעה. בין הגילאים 25 ל-75, הסיכוי לכאבי ברכיים או לפציעה בברכיים נפוץ מאוד - כ-50%.

טיפים: איך למנוע בעיות ברכיים או לטפל בהן כשהבעייה עדיין קלה

הישארו פעילים.

הברך נועדה לשאת משקל, אך לא תוכננה לעשות זאת בעצמה. שרירי רגליים גמישים וחזקים מסירים הרבה מהעומס על מפרק הברך. מכאן, כי המפתח לברכיים בריאות הינו פעילות ואימון. אימון הברכיים גורם לרקמה המצפה את פנים המפרק לייצר את נוזל סיכוך (הנוזל הסינוביאלי), אשר משמן את הברך ומזין את הסחוס.

אל תגזימו.

 התחילו להתאמן בהדרגה. רבים מנסים להגיע לביצועים גבוהים בין לילה, פוגעים בעצמם או מתייאשים כאשר התרגול נראה קשה או משעמם; אז, לרוב מפסיקים פעילות וחוזרים לנקודת ההתחלה. עקרונות "סרגל מאמצים" הם הגברה איטית של העומס לשם אימון - אך מתן זמן מנוחה מספק לרקמות הגוף השונות להתחדש ולהתחזק.

הפתרון פשוט.אין צורך לקנות מכונות הליכה יקרות או מכשירים אחרים. כל מה שדרוש להתחלה הוא זוג נעלי הליכה, מסלול הליכה שטוח (איצטדיונים, שבילי הליכה בעיר או בטבע, או למעשה - כל מדרכה רגילה...), והקשה מכל - מעט כוח רצון לקום ולצעוד לעבר עתיד בריא יותר.

ללכת במים.

הליכה במים הינה דרך מצויינת לאמן את שרירי הרגליים מבלי להעמיס משקל על הברכיים. שיטה זו יעילה במיוחד לסובלים מאוסטאוארתריטיס. מה שיפה כאן, הוא שככל שהמים עמוקים יותר, ההליכ הקשה יותר - והעומס על המפרקים קטן יותר. לדוגמא, הליכה במים בגובה החזה מקטינה את העומס על הברכיים בכ-75%. רכיבה על אופניים גם היא טובה לברכיים ולשריר הירך הארבע-ראשי, ושוב, בלי להעמיס משקל ולספוג זעזועים ממשטח ההליכה/ ריצה.

כשהברך נפוחה וכואבת:הטיפול השמרני בברך נפוחה וכואבת כולל 4 מרכיבים: מנוחה,קומפרסים של קרח,חבישה בתחבושת אלסטיתלא הדוקה מדי,והרמת הרגל. פיזיותרפיסטים מוסיפים לכך גםהגנה על הברךכצעד ראשון. פיזיותרפיסט יכול להדריך גם לגבי תרגילים אשר יחזקו את השרירים התומכים ומיצבים את המפרק, שיפור היציבה, והדרכה לגבי מניעת פציעות בעתיד.

הכינו שיעורי בית.

אם נעזרתם בפיזיותרפיסט וקיבלתם תוכנית לתרגול - דעו כי הפיזיותרפיה עוזרת רק כאשר מקפידים על תרגול בבית... הרי באותו אופן, גם המוקסיפן אינו מטפל בחיידק אם הוא נשאר בבקבוק ללא שימוש...