נקע בקרסול

נקע בקרסול הינו חבלה סיבובית במפרק הקרסול. הנקע עלול להגרם עקב פציעה או דריכה לא נכונה על כף הרגל. נקע בקרסול יכול להגדיל את הסיכון לפציעה חוזרת ב 40-70% אך טיפול מתאים לאחר הפציעה ותרגילים משקמים יקטינו את הסיכון.

נקע בקרסול - כיצד מטפלים?

בימים הראשונים לאחר החבלה יש להימנע מדריכה על הרגל ומפעילויות הגורמות לכאב או צליעה. ודאו שהרגל מורמת בזמן שכיבה או ישיבה לצורך הורדת נפיחות. מומלץ להשתמש בקביים או מקל עד שניתן ללכת ללא כאב או צליעה.
להקלה על הכאב מומלץ להניח בשלושת הימים הראשונים שלאחר הנקע בקרסול שקית קרה על הקרסול במשך 15 דקות , 3 פעמים ביום.
יש להשתמש בחבישה אלסטית מהאצבעות עד אמצע השוק עם לחץ קל בלבד. יש להשתמש בחבישה עד ירידת הנפיחות. חשוב להסיר את החבישה במידה ומופיע כחלון באצבעות או תחושת קור ונימול.

אילו תרגילים יש לעשות?

למרות ההמלצה למנוחה בימים הראשונים, יש חשיבות להפעלת הקרסול והרגל ללא דריכה על הרגל:

כופף וישר את הקרסול ככל שניתן מבלי לגרום להחרפת הכאב.
מתח את שרירי השוק בעזרת מגבת. בצע מתיחה עדינה במשך 20 שניות ושחרר. ניתן לבצע כ-10 חזרות מספר פעמים ביום.
יש חשיבות להגיע לטיפול פיזיותרפיה בהקדם. במהלך הטיפולים תקבל הדרכה לגבי תרגילים נוספים שיעזרו לך לשפר את יציבות הקרסול, טיפול בכאבים, שיפור טווח תנועת הקרסול וחזרה לתפקוד התקין.