מה קורה לי - אני וגופי בהיריון

מה קורה לי - אני וגופי בהיריון

שבוע 2

בדרך כלל לא מרגישים מאומה. נשים המעוניינות בהריון, טוענות שהן 'יודעות' שהן בהריון. אותן נשים מתאכזבות מאד שהמחזור מגיע...עדיין לא רואים ולא יודעים.

שבוע 4

הגעת לתאריך המשוער של המחזור שצריך להגיע! מתחילים לקנן רגשות של תקווה שקיים הריון. הסימנים שתחושי דומים לסימנים שאת חשה לפני קבלת המחזור. עייפות, חולשה, רצון לישון, בחילות ולעיתים הקאות. תכיפות במתן שתן, לעיתים מופיעה הפרשה דמית קלה רגישות קלה בשדיים.ויתכנו מצבי רוח משתנים.

שבוע 6-8

בחילות והקאות עדיין נמשכות, גם חולשה וחוסר תיאבון. יש נשים המתלוננות גם על כאבי ראש. הרחם הגדל לוחץ על שלפוחית השתן וגורם לתכיפות במתן שתן. קרקרים על הבוקר. עוזרים לרוב הנשים להתמודד עם בחילות וצרבת, אך למעשה אל תחששי לקחת כל דבר טבעי שעוזר לך כמו: לימון, יוגורט, שקדים או כל "תרופת סבתא" אחרת.

החזה מתחיל לגדול, אך כדאי להמתין עם קניית החזייה. החזה ימשיך לגדול..גם בהמשך.

יש נשים שתרגשנה עלייה באנרגיה, ותחושה טובה. אחרות יכולות להרגיש עדיין עייפות. אך רובן זקוקות למנוחה בשלב זה, ואפילו אם לשינה או מנוחה קצרה באמצע היום.

שינויים במצב הרוח ממשיכים גם בשלב הזה. מצבי רוח מושפעים בעיקר מהרמות העולות של הורמוני ההיריון, בעיקר האסטרוגן והפרוגסטרון, אך גם מהתחושות הפיזיות הלא מוכרות.

שבוע 9-10

ההרגשה הלא טובה ממשיכה, תני לגוף שלך מנוחה .

הבשורה הטובה - ההרגשה הזאת עוד מעט עוברת.

הבשורה הטובה יותר - כל הרגשה לא טובה, מבשרת שההורמונים 'עובדים' וההריון תקין.

שבוע 11-14

ההיריון יצא מהאגן הקטן ואם תניחי את אצבעות ידך מעל עצם השת (Symphysis pubis) תוכלי כבר להרגיש אותו, התחושות הלא טובות תמו. עייפות, בחילות והקאות חלפו בדרך כלל ואת מתמלאת תחושות של אושר ומקרינה אנרגיות חיוביות. תתחילי לקבל מחמאות, כמה יפה את נראית.יש נשים, בעיקר הכהות, המקבלות כתמים (פיגמנטציה) על הפנים.

זה הזמן להירשם לליווי הריון אונליין עם מיילדת


שבוע 15-17

עורך נעשה רך יותר, שערך בוהק יותר, גופך מריח בריח שונה. יש נשים שמרגישות צורך להתקלח יותר פעמים ביום, ואולי לשנות תכשירים. אל תשימי דיאודרנט יותר מפעם ביום. זה יכול לסתום את בלוטות הזיעה, ולגרום לאבצסים.

תנצלי את הרגשתך הטובה ועשי פעילות גופנית. שחיה, הליכה או רכיבה על אופניים. אל תעשי פעילות גופנית חדשה, שגופך לא רגיל אחיה.



שבוע 18-22

בדרך כלל מרגישים טוב. יש הרבה חלומות. החלומות בדרך כלל טובים, אך יש לעיתים גם חלומות לא נעימים. יש נשים המשתפות את בן הזוג לגבי החלומות ויש הנמנעות. עשי מה שטוב עבורך.

יש נשים המרגישות התכווצויות ברגלים בזמן השינה. שימי כרית בין הרגליים כדי למנוע זאת.

חשוב לשתות הרבה, ולאכול אוכל עם סיבים תזונתיים כדי לדאוג ליציאות טובות. עצירות יכולה לגרום לטחורים. השתדלי לא לעמוד הרבה, כדי למנוע דליות.השתדלי לא לשכב פרקדן. שכיבה כזאת יכולה לגרום לירידה בלחץ הדם שלך והאטה בדופק העוברי.

זה הזמן להירשם למרתון הכנה ללידה אונליין



שבוע 23-26

הבטן כבר בולטת. יש מעט לחץ על שלפוחית השתן, שגורם לבקר בשירותים לעיתים קרובות. עם מתיחת עור הבטן יכולים להופיע סימני מתיחה כהים יותר. הצבע הכהה, עובר לאחר הלידה, וגם סימני המתיחה כמעט ונעלמים.

כדאי לקנות חזייה הולמת, אפשר חזיית הנקה.

לא לוותר! לאכול בריא, לשתות הרבה, להקדיש זמן לפעילות גופנית, אך גם למנוחה.

זה הזמן להירשם להדרכה להנקה בהדסה


שבוע 27-31

הרחם כבר מגיע כמעט עד הצלעות. את מתחילה להרגיש את הגב לעיתים קרובות יותר. אל תשבי רגל על רגל, שבי עם פיסוק קל, תני לרחם ליפול בין רגלייך. אחרי ההריון המשיכי לשבת כמו שאת רגילה. תנועות התינוק כבר קצת מכאיבות. הוא בועט מתחת לצלעות. את יכולה בעדינות להזיז אותו מהמקום הכואב.לעיתים תרגישי גיהוקים, מעין תנועות שחוזרות על עצמן מידי כמה דקות. הכל תקין אל תדאגי.




שבוע 32-36

הרחם ממלא את כולך. הוא מונח מהצלעות ועד החלק התחתון של האגן. התנועות נדירות יותר, אך מכאיבות יותר. העובר עם מסת שרירים טובה, וכשהוא מפעיל את גפיו, את חשה בהן היטב. הוא לוחץ על הקיבה וגורם לצרבת, על שלפוחית השתן וגורם לריצה דחופה לשירותים. הוא לוחץ על המעיים ומאט את היציאות, מה שגורם גם לטחורים. כאבי אגן יכולים להופיע, כחלק מהכנת הגוף לקראת הלידה, על יד התרחבות מפרקי אגן הירכיים.




שבוע 37-40

כמו כל בעלי החיים, גם את מתכוננת ללידה. כמו הציפור המכינה את הקן לקראת ההטלה, גם לנו יש תקופת הקינון. אנחנו מכינות את הבית, החדר לתינוק, הולכות לחנויות לרשום מה אנו רוצות לקנות. מתעניינות היכן כדאי ללדת. אנו נעשות חסרות סבלנות כלפי הסביבה. מתרכזות בכל מה שקורה לגופינו וכל היתר חסר משמעות.