הקשיבו הקשיבו (אבל באמת), השבוע אנחנו חוגגים את שבוע קלינאיות התקשורת הבינלאומי.
קלינאיות תקשורת הוא תחום טיפול ממקצועות הבריאות העוסק בהתמודדות עם לקויות תקשורת הפוגעות ביכולת של אנשים להבין אחרים או להביע את עצמם באופן ברור. קלינאי וקלינאיות התקשורת שלנו עוזרים לאנשים בכל הגילאים להתגבר על קשיי התקשורת שלהם ולשפר ללא היכר את איכות חייהם.
ביקשנו מפרופ' כהתיה אדלמן, מנהלת המכון לאודיולוגיה והפרעות בתקשורת בהדסה, כמה טיפים לתקשורת נכונה עם אנשים בעלי לקויות תקשורת, וזה מה שהיא אמרה:
- סבלנות היא המפתח!
תנו לבן אדם את כל הזמן שהוא צריך בשביל להביע את עצמו מבלי להתפרץ לדבריו.
- דברו באופן ברור ושמרו על קשר עין
במידה ותדברו עם מישהו בעל בעיה בדיבור, דברו בבירור ושמרו על קשר עין. זה יגרום לו להרגיש יותר בטוח בעצמו, להבין אתכם ולעזור לכם להבין אותו.
- השתמשו גם תקשורת בלתי מילולית
היו פתוחים למחוות, הבעות פנים וצורות נוספות של תקשורת ללא הצורך במילים שיסייעו לכם להעביר את המשמעות והרגשות שלכם.
אז בשם כולנו, אנחנו רוצים להודות לקלינאי וקלינאיות התקשורת שלנו שעושים ועושות עבודת קודש.
שתפו את הטיפים האלו בשביל שכולנו נוכל להבין טוב יותר האחד את השני
לפרטים נוספים על המכון לאודיולוגיה והפרעות בתקשורת בהדסה
