מידע למשפחות המטופלים בטיפול נמרץ כללי

משפחה יקרה ,
ברגעים אלו מתקבל יקירכם לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ כללי ואנו רוצים לתת לו את הטיפול המיטבי.
המידע המובא בפניכם, נועד להקל על הקושי , החרדה וחוסר הוודאות בהם אתם נתונים בזמן שהות יקירכם ביחידה לטיפול נמרץ, ולסייע לכם המשפחות, להכיר את השגרה היומית ביחידה.
אנו עומדים לשירותכם בכל פנייה ושאלה,
צוות היחידה

 

מידע כללי:

צוות היחידה
מנהל היחידה- פרופ' ואן הרדן ורנון
אחות ראשית- גב' דבורה קירשנבוים
מזכירת היחידה- גב' מורן פחימה
עובדת סוציאלית - גב' ענת הרץ
צוות היחידה הינו רב מקצועי וכולל: רופא אחראי , רופאים מומחים , רופאים מתמחים , אחיות , עובדת סוציאלית, דיאטנית, פיזיוטרפיסט, מזכירה, עובדי כוח עזר , בת שירות לאומי, סטודנטים לרפואה ולסיעוד.

 

טלפונים ביחידה
היחידה לטיפול נמרץ מחולקת לשני אזורים :
אזור 3- חדרים 17 עד 24 - טלפון : 02-6776556
אזור 2- חדרים 25 עד 32 - טלפון: 02-6775983
יש לברר עם האחות המטפלת באיזה חדר מאושפז יקירכם.


סדר יום ביחידה
7:00-8:00 העברת משמרת – של האחיות
8:00-9:00 מסירת היחידה – מרופא תורן לרופאים
10:00-13:00 ביקור רופאים מורחב
14:00-16:00 שיחת רופא אחראי עם המשפחות
15:00-16:00 העברת משמרת – של האחיות
16:00-16:30 מסירת היחידה – לרופא תורן
23:00-24:00 העברת משמרת- של האחיות
בזמני העברת משמרת הצוות עסוק ומרוכז בקבלת היחידה, ופחות פנוי לענות לטלפונים, פרט למקרים דחופים. נודה על הבנתכם.

 

מהו תהליך הקבלה ליחידה לטיפול נמרץ?
הקבלה ליחידה לטיפול נמרץ הינה תהליך האורך זמן , לעיתים מעל שעה.
כאשר החולה אינו יציב , פרק הזמן מתארך, ולכן תתבקשו להתאזר בסבלנות ולהמתין מחוץ ליחידה עד תום הקבלה.
אם הזמן מתמשך, איש צוות ישתדל לצאת אליכם ולעדכנם במצב המטופל. ברגע שיתאפשר יוכלו בני משפחה להיכנס ליחידה.


 

מהי משמעות הטיפול ביחידה?
המטופלים ביחידה לטיפול נמרץ, מנוטרים באופן קפדני ולעיתים אף מונשמים, לכן הם מחוברים למכשירי ניטור שונים באמצעות חוטים וצינורות רבים.
מכשירי הניטור מחוברים למוניטורים מרכזיים הממוקמים בתחנת האחיות , בחדר רופאים ובחדר צוות ,כך שכל אזעקה שמופעלת, נצפית בו זמנית בכמה מקומות.
היחידה לטיפול נמרץ היא סביבה רועשת בשל המכשור הרב שמצפצף ומתריע לעתים קרובות .
צוות היחידה נענה לצפצופים השונים על פי סדר חשיבות ודחיפות.
לטיפול במאושפז בטיפול נמרץ נדרש ריכוז אינטנסיבי ,ולכן נודה על הבנתכם בשיתוף הפעולה ובשמירה על כללי היחידה.

כצד נמנע זיהומים?
יקירכם חשוף לזיהומים בזמן שהותו ביחידה לטיפול נמרץ, ולכן מומלץ, כי המבקרים ביחידה יהיו בני משפחה קרובים בלבד. כמו כן, רצוי שישהו לצד המטופל 2-3 מבקרים בלבד בו זמנית.
בכל כניסה ויציאה מהחדרים יש לשטוף ידיים עם תמיסת "הדסול", הנמצאת בכניסה לכל לחדר .
במקרים בהם על הדלת בכניסה לחדר קיים שלט אדום, בולט לעיין, עליו כתוב: "בידוד מגע " - יש לוודא עם האחות המטפלת, אילו אמצעי מיגון נדרשים בטרם הכניסה לחדר.
במקרים בהם יידרשו המבקרים ללבוש חלוק /סינר - אין לצאת מהחדר עם החלוק/סינר, אלא להורידו בחדר לפני היציאה ולהשליכו לפח .
בזמן הביקור יש לשהות בתוך החדרים , אין להסתובב במסדרונות ולגשת לחדרים אחרים.

עדכון משפחות
המשפחה הינה חלק בלתי נפרד מהחולה , והטיפול בו מתקיים בשיתוף פעולה מלא בינה לבין צוות היחידה.
במטרה לאפשר קשר רציף ומעודכן עם בני המשפחה, אנו ממליצים למנות נציג אחד או שניים מהמשפחה שיעמוד בקשר עם צוות היחידה.
אם חל שינוי חריג במצב החולה, או אם יש צורך בניתוח או הליך דחוף, ניידע את המשפחה טלפונית לאורך כל שעות היממה.
לכל מטופל יש אחות , המרכזת את הטיפול בו בכל ההיבטים. האחות עומדת לרשות המשפחה בכל שאלה או סוגיה.
במקרה הצורך האחות תפנה את המשפחה לאנשי צוות מקצועיים רלוונטיים.
בכל יום , פרט לימי שישי ושבת, בין השעות 14:00 ל - 16:00, מתקיימת שיחה של הרופא האחראי עם בני משפחה. בימי שישי ושבת ניתן להתעדכן בשעות השיחה עם אחראית המשמרת או האחות המטפלת ביקירכם.
בימים א-ה בשעות הבוקר - ניתן לפנות לאחות הראשית.
ביומיים הראשונים לאשפוז - אחות ראשית ועובדת סוציאלית יזמו שיחת היכרות עם המשפחה.

שיחה עם עובדת סוציאלית
עובדת סוציאלית נמצאת בכל יום בשעות הבוקר. בדרך כלל היא יוזמת שיחות עם בני המשפחה על מנת להכיר את החולה ואת המשפחה המלווה.
באפשרותכם לבקש שיחה עמה, בעניינים המטרידים אתכם או דברים בהם אתם זקוקים לעזרה. ניתן לפנות אליה באופן ישיר או דרך האחות המטפלת בחדר.
פעם בשבוע , בדרך כלל בימי שלישי או רביעי, בין השעות 14:00-14:45, מתקיים מפגש קבוצתי עם האחות הראשית ועובדת סוציאלית לכל המשפחות . מטרת המפגש לתרום מניסיוננו, ולעזור לכם להתמודד עם אשפוז יקירכם בטיפול נמרץ.
אנו ממליצים מאד להשתתף במפגש זה, על מנת לשתף, לאוורר ולהעלות כל נושא המטריד אתכם.

מה להביא למאושפז בטיפול נמרץ?

  • כלי רחצה (מברשת ומשחת שיניים, סבון נוזלי, שמפו, קרם גוף, דאודורנט)
  • כלי גילוח אישיים

 

כיצד להתכונן לשחרור מהיחידה לטיפול נמרץ?
כאשר מטופל עומד להשתחרר מהיחידה לטיפול נמרץ, מומלץ להתארגן לשהייה לידו לאורך היממה.
כמו כן, קיים בבית החולים שירות של אחות טיפול נמרץ – שלי אשכנזי, המלווה ועוקבת אחרי חלק מהמטופלים במעבר למחלקה.
ניתן ליצור עמה קשר בין השעות 09:00-13:00 בטלפון 050-5172014


 

רווחת החולה ומשפחתו

  • מחוץ ליחידה עומד לרשות המשפחה מטבחון הכולל מקרר, מיקרוגל ופינת קפה.
  • קיימת אפשרות לשכור חדר לינה אחד בלבד עבור כל משפחה תמורת תשלום סמלי. ניתן לקבל פרטים אצל המזכירה או אחראית משמרת.
  • בקניון בסמוך לבית החולים יש מלון שבו ניתן לשכור חדרים.
  • ארוחות בשבתות ניתן לאכול באולם טננבאום, שממוקם בקומת ביניים בבניין הישן. כל שבת יש הכנסת אורחים וארוחות מסודרות.
  • בית כנסת ממוקם בקומת הביניים ליד המעליות ומתקיימות בו תפילות בכל יום, כולל שבת וחג, בבוקר ובערב.

אנו מודים לכם על שיתוף הפעולה, ומאחלים ליקירכם רפואה שלמה,
צוות היחידה לטיפול נמרץ כללי

המידע המופיע בפרסום זה נועד להשכלה בלבד, ואינו מהווה חוות דעת רפואית ובכל מקרה, אינו תחליף לייעוץ מקצועי רפואי.  כל הזכויות שמורות להדסה © אין לצלם, להעתיק ולעשות כל שימוש מסחרי מבלי לקבל אישור בכתב מאת הדסה.  המידע מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד אך הוא מיועד לנשים וגברים כאחד.2020.